vrijdag 2 september 2011

2. Thee

Al van jongs af aan drink ik veel thee, maar pas sinds een aantal jaar kan ik echt genieten van een goede theesoort. Thee uit theezakjes drink ik niet heel vaak meer. Mijn zus heeft een baantje in een theewinkeltje in de plaats waar zij woont. Wanneer ik bij haar op bezoek ben, neem ik altijd thee mee. In het theewinkeltje wordt alleen verse, losse thee verkocht. Sinds ik die ben gaan drinken, is mijn liefde voor thee alleen maar toegenomen. Mijn thee-obsessie viert inmiddels hoogtij. Dit betekent dat er in mijn keuken een speciale plank vrijgemaakt moest worden voor... jawel, thee!
Helemaal links zie je het schattige theesetje dat ik uit Noorwegen heb gekocht (maar dat eigenlijk uit China komt). Het handvat moet ik er nog opzetten, maar ik wist niet helemaal hoe, dus ik moet dat nog uitzoeken. Daarnaast staan vijf van mijn favoriete theesoorten in van die doosjes die je vroeger thuis ook had staan. Van links naar rechts: kaneelthee, Earl Grey blÄ blomst (blauwe bloemen), Ceylon, English Breakfast en jasmijnthee.

Uiteraard hoort bij thee ook een fijne lievelingsbeker. Mijn favoriete exemplaar is een beker van het Finse merk Iittala. Dit is de blauwe versie van de Taika-serie (die met de uiltjes en vosjes).
Er past bijna een halve liter in, dus uitermate geschikt voor een theeliefhebber!

Houden jullie ook zo van thee? En hebben jullie ook een favoriete beker om uit te drinken? Laat het me weten :)

Fijne dag nog!
Liefs :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten