donderdag 1 september 2011

1. 365 dingen: het eerste ding

Dit is de eerste blogpost op '365 fijne dingen'. Ik heb deze blog op 1 september 2011 opgericht omdat het me leuk leek om een hele blog te vullen met dingen die fijn zijn. Ik zit vaak op internet en kom daar allerlei dingen tegen die leuk of fijn zijn. Maar ook buiten internet zijn er de nodige dingen. Zo houd ik bijvoorbeeld enorm van zingen (ik zal jullie het leed niet aandoen), fotografie (geslaagde foto's zouden best eens op deze blog kunnen belanden), lezen (ik heb sinds kort een Kindle. Geweldig! Heb op deze manier heel veel boeken bij me), schaatsen (zowel kijken als zelf doen), boerenkool (ik kan niet wachten tot het weer winter is. Boerenkool gaat trouwens erg goed samen met schaatsen) en thee (in mijn keuken is een hele plank speciaal bestemd voor thee). Nou goed.. dit soort dingen dus, maar dan een heel jaar -365 dagen immers- lang.

Ik wou het eerste 'fijne ding' wijden aan iemand die misschien wel mijn favoriete zangeres ooit is, namelijk Florence Welch van Florence + the Machine. Haar CD 'Lungs' heb ik grijs gedraaid (hoewel dat technisch niet mogelijk is op een iPod (was ik even vergeten te noemen, ik houd ook enorm van mijn iPod!). In eerste instantie spraken vooral 'Cosmic Love' en 'Dog Days Are Over' me erg aan. Toen ik verder luisterde, kwam ik erachter dat 'Between Two Lungs' eigenlijk mijn absolute favoriet is. En dan vooral deze versie:
 Het nummer is helemaal geweldig wanneer je het op een hoofdtelefoon luistert. De drums op 2:25, de manier waarop ze zich op 3:02 voorbereidt op de geweldige uithaal op 3:05. Ja, Florence Welch verdient absoluut een plaatsje op deze blog.

Zo, dat was de eerste update. Ik hoop dat jullie dit soort dingen waarderen, en voor tips en suggesties sta ik natuurlijk altijd open!

Fijne dag nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten